Головна » Файли » Предмет » Українська мова

Усі уроки української мови 5 клас, І семестр (Серія "Усі уроки")
Скачати файл | Купити файл
Поділитись з друзями:

Назва: Усі уроки української мови 5 клас, ІІ семестр (Серія "Усі уроки")
Автор: Є. П. Голобородько, К. Ю. Голобородько, О. А. Павлик, С. В. Мунтян, І. А. Бондаренко
Видавництво: Основа
Рік видання: 2013
Кількість сторінок: 229
Формат файлу: .pdf
Розмір файлу: 1.03 mb
Мова: українська

У посібнику вміщено всі уроки української мови для І семестру 5 класу, які розроблено за новою профільною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (автори — Г. Т. Шелехова, М. І. Пентилюк, В. І. Новосьолова, Т. Д. Гнаткович, Н. Б. Коржова, К. В. Таранік-Ткачук, 2012 р.).

Зміст українською мовою
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 5 КЛАСІ. І СЕМЕСТР .................................... 3
ВСТУП. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ ........10
Урок № 1 Вступ. Значення мови в житті суспільства.
Українська мова — державна мова України ............. 10
Урок № 2 Урок розвитку комунікативних умінь № 1.
Загальне уявлення про мову та мовлення
як діяльність. Види мовленнєвої діяльності
(аудіювання, читання, говоріння, письмо), їхні
особливості. Робота з книжкою: способи виділення
частин змісту в тексті ........................................... 14
Урок № 3 Частини мови. Іменник. Правопис. Велика буква
і лапки в іменниках. Голосні у відмінкових
закінченнях іменників. Апостроф .......................... 17
Урок № 4 Частини мови. Прикметник .................................. 20
Урок № 5 Урок розвитку комунікативних умінь № 2.
Спілкування як важливий складник культури
людини; різновиди спілкування: усне й письмове,
монологічне й діалогічне. Мета спілкування
й адресат мовлення. Основні правила спілкування ... 24
Урок № 6 Частини мови. Числівник. Текст. Удосконалення
вміння складати й редагувати висловлювання
на основі власного досвіду ..................................... 27
Урок № 7 Урок розвитку комунікативних умінь № 3. Текст
як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова
й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема,
основна думка тексту. Мікротема. Читання мовчки
текстів різних стилів ............................................ 30
Урок № 8 Частини мови. Займенник. Лексикологія. Уживання
вивчених частин мови як синонімів і антонімів ......... 34
Урок № 9 Частини мови. Дієслово. Правопис не з дієсловами ... 37
Урок № 10 Частини мови. Дієслово. Правопис -шся, -ться
в кінці дієслів ..................................................... 40
Урок № 11 Частини мови. Прислівник. Правопис вивчених
прислівників. Розігрування діалогів відповідно
до запропонованої ситуації спілкування ................. 43
Урок № 12 Частини мови. Прийменник. Правопис. Написання
прийменників з іншими частинами мови.
Використання прийменників для зв’язку слів
у реченні ............................................................ 46
Урок № 13 Частини мови. Сполучник. Використання
сполучників і, та, й, а, але для зв’язку слів
у реченні ............................................................ 49
Урок № 14 Контрольна робота № 1 з теми «Вступ. Повторення
вивченого в початкових класах» (диктант) .............. 51
ВІДОМОСТІ З СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ .................................53
Урок № 15 Словосполучення. Відмінність словосполучення від
слова, його форми та речення. Головне й залежне
слово в словосполученні. Граматика. Спостереження
за використанням вивчених частин мови
в ролі головного й залежного слова.Культура
мовлення. Засвоєння словосполучень, у яких
трапляються помилки у формі залежного слова ........ 53
Урок № 16 Словосполучення лексичні і фразеологічні
(практично). Граматична помилка та її умовне
позначення (практично). Лексикологія. Засвоєння
нових слів і фразеологізмів, прислів’їв, крилатих
висловів. Культура мовлення. Синонімічність
словосполучень різної будови ................................. 57
Урок № 17 Урок розвитку комунікативних умінь № 4.
Структура тексту (вступ, основна частина, кінцівка).
Абзац. Ключові слова в тексті. Ознайомлення
з вимогами до мовлення. Розігрування діалогів
відповідно до запропонованої ситуації спілкування ... 60
Урок № 18 Речення, його граматична основа (підмет
і присудок). Речення з одним головним членом
(загальне ознайомлення) ....................................... 63
Урок № 19 Види речень за метою висловлювання: розповідні,
питальні, спонукальні. Окличні речення. Розділові
знаки в кінці речень. Пунктуаційна помилка
та її умовне позначення. Культура мовлення.
Інтонування розділових, питальних,
спонукальних, а також окличних речень
у вивчених стилях мовлення. Синонімічність
простих речень різних видів .................................. 67
Урок № 20 Тренувальні вправи з теми «Словосполучення.
Головні члени речення». Текст. Удосконалення
вмінь лаконічно формулювати теми усних
і письмових висловлювань, переказувати
сприйняту інформацію, використовувати
у висновку прислів’я й приказки ............................ 70
Урок № 21 Урок розвитку комунікативних умінь № 5. Усна
й письмова форми тексту. Простий план готового
тексту. Усний докладний переказ художнього
тексту розповідного характеру ............................... 73
Урок № 22 Другорядні члени речення: додаток, означення,
обставина. Граматика. Способи вираження
означення, додатка й обставин ............................... 80
Урок № 23 Другорядні члени речення: додаток, означення,
обставина. Культура мовлення. Засвоєння
складних випадків слововживання ........................ 84
Урок № 24 Речення. Головні й другорядні члени речення.
Текст. Удосконалення вмінь поширювати думку
за допомогою другорядних членів речення, давати
поширені визначення понять. Читання мовчки
текстів різних стилів ............................................ 87
Урок № 25 Урок розвитку комунікативних умінь № 6. Стилі
мовлення (загальне ознайомлення). Удосконалення
вмінь складати повідомлення, що містять
висловлювання відомих людей, крилаті вислови
як аргументи ...................................................... 90
Урок № 26 Тренувальні вправи з теми «Другорядні члени
речення». Текст. Удосконалення вмінь будувати
висловлення типу роздуму, розповідати короткі
історії ................................................................ 93
Урок № 27 Урок розвитку комунікативних умінь № 7. Типи
мовлення (різновиди текстів): розповідь, опис,
роздум ............................................................... 97
Урок № 28 Контрольна робота № 2 з теми «Словосполучення.
Речення. Головні й другорядні члени речення»
(тестові завдання) .............................................. 100
Урок № 29 Речення з однорідними членами (без сполучників
і зі сполучниками а, але, і). Правопис. Кома між
однорідними членами ......................................... 104
Урок № 30 Урок розвитку комунікативних умінь № 8.
Особливості аудіювання як виду мовленнєвої
діяльності. Усний докладний переказ художнього
тексту розповідного характеру з елементами опису
тварин .............................................................. 108
Урок № 31 Речення з однорідними членами.
Узагальнювальне слово при однорідних членах
речення. Правопис. Двокрапка і тире при
узагальнювальних словах. Читання мовчки
текстів різних стилів ........................................... 111
Урок № 32 Тренувальні вправи з теми «Речення з однорідними
членами». Культура мовлення. Правильне
інтонування речень з однорідними членами.
Слухання-розуміння текстів різних стилів і типів
мовлення ........................................................... 115
Урок № 33 Звертання. Роль звертань у реченні (практично).
Правопис. Розділові знаки при звертанні. Культура
мовлення. Правильне інтонування речень
зі звертаннями. Читання мовчки текстів різних
стилів ............................................................... 118
Урок № 34 Ознайомлення з найбільш уживаними вставними
словами (практично). Правопис. Виділення
вставних слів на письмі комами. Культура
мовлення. Правильне інтонування речень
зі вставними словами ......................................... 122
Урок № 35 Складні речення зі сполучниковим і сполучниковим
зв’язком. Правопис. Кома в складному реченні.
Читання мовчки текстів різних стилів .................... 126
Урок № 36 Тренувальні вправи з теми «Складне речення».
Культура мовлення. Синонімічність складних
речень, складних і простих речень ....................... 130
Уроки № 37–38 Урок розвитку комунікативних умінь № 9–10.
Контрольний переказ художнього тексту
розповідного характеру з елементами опису
тварин .............................................................. 133
Урок № 39 Пряма мова. Розділові знаки при прямій
мові. Текст. Удосконалення вмінь складати
висловлювання типу опису й розповіді ................. 135
Урок № 40 Самостійна робота з теми «Речення з однорідними
членами. Звертання. Вставні слова. Складні
речення». Читання мовчки .................................. 138
Урок № 41 Правопис. Розділові знаки при прямій мові.
Виразне читання вголос ....................................... 142
Урок № 42 Урок розвитку комунікативних умінь № 11.
Аналіз контрольного переказу. Помилки в змісті
й побудові висловлювання (практично). Читання
мовчки текстів різних стилів ................................ 145
Урок № 43 Діалог. Тире при діалозі. Текст. Удосконалення
вмінь складати діалоги ....................................... 148
Урок № 44 Правопис. Розділові знаки при діалозі ................... 151
Урок № 45 Контрольна робота № 3 з теми «Речення
з однорідними членами. Звертання. Вставні слова.
Складні речення. Пряма мова. Діалог» (тестові
завдання). Контрольна перевірка навичок читання
мовчки (тестові завдання) ................................... 155
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ ......................... 163
Урок № 46 Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні
звуки. Фонетична транскрипція. Культура
мовлення. Правильна вимова наголошених
і ненаголошених голосних .................................. 163
Урок № 47 Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі. Вимова
звуків, що позначаються літерами ґ і г. Виразне
читання вголос .................................................. 166
Урок № 48 Урок розвитку комунікативних умінь № 12. Твір-
роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом
учнів у художньому стилі .................................... 170
Урок № 49 Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт.
Співвідношення звуків і букв. Слухання-розуміння
текстів різних стилів і типів мовлення ................... 172
Урок № 50 Урок розвитку комунікативних умінь № 13.
Твір-опис тварин у художньому й науковому
стилях .............................................................. 175
Урок № 51 Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ.
Виразне читання вголос ....................................... 178
Урок № 52 Тренувальні вправи з теми «Звукове значення букв
я, ю, є, ї та щ» ..................................................... 181
Урок № 53 Семестрова контрольна робота за текстом
адміністрації .................................................... 184
Урок № 54 Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник
наголосів. Вимова наголошених і ненаголошених
голосних. Орфоепічна помилка (практично) .......... 186
Урок № 55 Вимова наголошених і ненаголошених голосних.
Орфоепічна помилка (практично) ......................... 189
Урок № 56 Контрольна робота № 4 з теми «Фонетика.
Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тестові
завдання) .......................................................... 192
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКІВ

Содержание на русском языке
Календарно-тематическое планирование УРОКОВУКРАИНСКОГО ЯЗЫКА В 5 КЛАССЕ. 1 СЕМЕСТР .................................... 3
ВВЕДЕНИЕ . ПОВТОРЕНИЕ ИЗУЧЕННОГО В НАЧАЛЬНЫХ КЛАССАХ ........ 10
Урок № 1 Введение . Значение языка в жизни общества .Украинский язык - государственный язык Украины ............. 10
Урок № 2 Урок развития коммуникативных умений № ​​1 .Общее представление о языке и речи как деятельность . Виды речевой деятельности(аудирование , чтение , говорение, письмо ) , их особенности . Работа с книгой : способы выделения частей содержания в тексте .................. 14
Урок № 3 Части речи. Существительное . Правописание. Большая буква и кавычки в существительных . Гласные в падежных окончаниях существительных . Апостроф .... 17
Урок № 4 Части речи . Прилагательное .................................. 20
Урок № 5 Урок развития коммуникативных умений № ​​2 .Общение как важная составляющая культуры человека ; разновидности общения: устное и письменное ,монологическое и диалогическое . цель общения и адресат речи . Основные правила общения ... 24
Урок № 6 Части речи . Числительное . Текст . Совершенствование умений составлять и редактировать высказывания на основе собственного опыта ..................................... 27
Урок № 7 Урок развития коммуникативных умений № ​​3 . Текст как продукт речевой деятельности . смысловое и композиционное единство , связность текста. Заголовок, основная мысль текста. Микротемы . Чтение молча текстов различных стилей ................ 30
Урок № 8 Части речи . Местоимение . Лексикология . употребление изученных частей речи как синонимов и антонимов ......... 34
Урок № 9 Части речи . Глагол . Правописание не из глаголами ... 37
Урок № 10 Части речи . Глагол . Правописание -боишься ,-ться в конце глаголов ......................40
Урок № 11 Части речи . Наречие . Правописание изученных наречий . Разыгрывание диалогов соответственно предложенной ситуации общения ................. 43
Урок № 12 Части речи . Предлог . Правописание. Написание предлогов с другими частями речи .Использование предлогов для связи слов в предложении ........... 46
Урок № 13 Части речи . Союз . Использование союзов и , и , и , а , но для связи слов в предложении ....... 49
Урок № 14 Контрольная работа № 1 по теме «Введение. Повторение изученного в начальных классах » ( диктант ) .............. 51
СВЕДЕНИЯ по синтаксису и пунктуации ................................. 53
Урок № 15 Словосочетание. Отличие словосочетания от слова, его формы и предложения. Главное и зависимое слово в словосочетании. Грамматика . Наблюдение за использованием изученных частей речи в роли главного и зависимого слова. Культура речи. Усвоение словосочетаний, в которых встречаются ошибки в форме зависимого слова ........ 53
Урок № 16 Словосочетание лексические и фразеологические ( практически ) . Грамматическая ошибка и ее условное обозначения ( практически ) . Лексикология . Усвоение новых слов и фразеологизмов , пословиц , крылатых высказываний . Культура речи . синонимичность словосочетаний различного строения .............. 57
Урок № 17 Урок развития коммуникативных умений № ​​4 .Структура текста (вступление , основная часть , концовка ) .Абзац . Ключевые слова в тексте . Ознакомление требованиям к речи . разыгрывание диалогов согласно предложенной ситуации общения ... 60
Урок № 18 Предложения, его грамматическая основа ( подлежащее и сказуемое) . Предложения с одним главным членом( общее знакомство ) ............... 63
Урок № 19 Виды предложений по цели высказывания : повествовательные, вопросительные побудительные. Восклицательные предложения . Разделительные знаки в конце предложений . пунктуационные ошибки и ее условное обозначение . Культура речи .Интонирование разделительных , вопросительных ,побудительных , а также восклицательных предложений в изученных стилях речи. Синонимичность простых предложений различных видов .......... 67
Урок № 20 Тренировочные упражнения по теме « Словосочетание. Главные члены предложения » . Текст . Совершенствование умений лаконично формулировать темы устных и письменных высказываний , переводить воспринимаемую информацию , использовать в заключение пословицы и поговорки ............................ 70
Урок № 21 Урок развития коммуникативных умений № ​​5 . Устная и письменная формы текста. Простой план готового текста. Устный подробный пересказ художественного текста повествовательного характера ............................... 73
Урок № 22 Второстепенные члены предложения : дополнение, определение, обстоятельство . Грамматика . Способы выражения определения , приложения и обстоятельств ............. 80
Урок № 23 Второстепенные члены предложения : дополнение, определение, обстоятельство . Культура речи . Усвоение сложных случаев словоупотребления ........................ 84
Урок № 24 Предложения. Главные и второстепенные члены предложения. Текст . Совершенствование умений распространять мнение с помощью второстепенных членов предложения , давать распространенные определения понятий. Чтение молча текстов различных стилей ............ 87
Урок № 25 Урок развития коммуникативных умений № ​​6 . стили речи ( общее знакомство ) . Совершенствование умений составлять сообщения, содержащие высказывания известных людей , крылатые выражения как аргументы .................... 90
Урок № 26 Тренировочные упражнения по теме «Второстепенные члены предложения ». Текст. Совершенствование умений строить высказывания типа размышления , рассказывать короткие истории ..................... 93
Урок № 27 Урок развития коммуникативных умений № ​​7 . типы речи (разновидности текстов) : рассказ, описание, размышление ........... 97
Урок № 28 Контрольная работа № 2 по теме « Словосочетание. Предложение. Главные и второстепенные члены предложения »  ( тестовые задания ) ............... 100
Урок № 29 Предложения с однородными членами ( без союзов и с союзами а , но , и ) . Правописание. Точка между однородными членами ........ 104
Урок № 30 Урок развития коммуникативных умений № ​​8 .Особенности аудирования как вида речевой деятельности . Устный подробный пересказ художественного текста повествовательного характера с элементами описания животных ......... 108
Урок № 31 Предложения с однородными членами .Обобщающее слово при однородных членах предложения. Правописание. Двоеточие и тире при обобщающих словах. Чтение молча текстов различных стилей ........... 111
Урок № 32 Тренировочные упражнения по теме « Предложения с однородными членами » . Культура речи . Правильное интонирования предложений с однородными членами .Слушание - понимание текстов разных стилей и типов речи ............115
Урок № 33 Обращение. Роль обращений в предложении ( практически ) .Правописание. Знаки препинания при обращении. Культура речи. Правильное интонирование предложений с обращениями . Чтение молча текстов разных стилей ..............118
Урок № 34 Ознакомление с наиболее употребляемыми вставными словами ( практически ) . Правописание. Выделение вводных слов на письме запятыми. Культура речи. Правильное интонирование предложений со вставными словами ....................122
Урок № 35 Сложные предложения с союзной и союзной связью. Правописание. Запятая в сложном предложении. Чтение молча текстов разных стилей .................... 126
Урок № 36 Тренировочные упражнения по теме « Сложное предложение ». Культура речи . синонимичность сложных предложений , сложных и простых предложений ............ 130
Уроки № 37-38 Урок развития коммуникативных умений № ​​9-10 .Контрольный перевод художественного текста повествовательного характера с элементами описания животных ........... 133
Урок № 39 Прямая речь. Знаки препинания при прямой речи . Текст . Совершенствование умений составлять высказывания типа описания и рассказы ................. 135
Урок № 40 Самостоятельная работа по теме « Предложения с однородными членами . Обращение . Вводные слова . Сложные предложения » . Чтение молча .....................138
Урок № 41 Правописание. Знаки препинания при прямой речи. Выразительное чтение вслух ................. 142
Урок № 42 Урок развития коммуникативных умений № ​​11 .Анализ контрольного перевода. Ошибки в содержании и построении высказывания ( практически ) . Чтение молча текстов разных стилей ................................ 145
Урок № 43 Диалог . Тире при диалоге. Текст . Совершенствование умений составлять диалоги .................... 148
Урок № 44 Правописание. Знаки препинания при диалоге ................... 151
Урок № 45 Контрольная работа № 3 по теме « Предложение с однородными членами . Обращение . Вводные слова .Сложные предложения . Прямая речь. Диалог » ( тестовые задачи) . Контрольная проверка навыков чтения молча ( тестовые задания ) ....................155
ФОНЕТИКА . ГРАФИКА . Орфоэпии . Орфография ......................... 163
Урок № 46 Звуки речи и звуки речи. Гласные и согласные звуки. Фонетическая транскрипция . Культура речи. Правильное произношение ударных и безударных гласных ................163
Урок № 47 Согласные твердые и мягкие , звонкие и глухие . произношение звуков , обозначаемых буквами г и г. Выразительное чтение вслух ...................................... 166
Урок № 48 Урок развития коммуникативных умений № ​​12 . Сочинение размышление на тему , связанную с жизненным опытом учащихся в художественном стиле .............. 170
Урок № 49 Обозначение звуков речи на письме . Алфавит .Соотношение звуков и букв . Слушание – понимание текстов разных стилей и типов речи ................... 172
Урок № 50 Урок развития коммуникативных умений № ​​13.Сочинение-описание животных в художественном и научном стилях .......................... 175
Урок № 51 Звуковое значение букв я, ю , есть, і и щ .Выразительное чтение вслух ............. 178
Урок № 52 Тренировочные упражнения по теме « Звуковое значение букв я, ю , есть, і и щ » ............... 181
Урок № 53 Семестровая контрольная работа по тексту администрации ............. 184
Урок № 54 Состав . Упор . Орфоэпический словарь и словарь ударений . Произношение ударных и безударных гласных. Орфоэпическая ошибка ( практически ) .......... 186
Урок № 55 Произношение ударных и безударных гласных. Орфоэпическая ошибка ( практически ) ......................... 189
Урок № 56 Контрольная работа № 4 по теме « Фонетика .Графика . Орфоэпия . Орфография » ( тестовые задачи) ...................................192
УЧЕБНО - МЕТОДИЧЕСКИЕ МАТЕРИАЛЫ К УРОКОВ

Категорія: Українська мова | Додав: Victor_Pasyk | Теги: мови, клас, семестр, уроки, української, (Серія, Усі, уроки)
Переглядів: 5944 | Завантажень: 22 | Коментарі: 18 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: