Головна » Файли » Предмет » Українська мова |
Усі уроки української мови 5 клас, І семестр (Серія "Усі уроки")
| |
Назва: Усі уроки української мови 5 клас, ІІ семестр (Серія "Усі уроки") Автор: Є. П. Голобородько, К. Ю. Голобородько, О. А. Павлик, С. В. Мунтян, І. А. Бондаренко Видавництво: Основа Рік видання: 2013 Кількість сторінок: 229 Формат файлу: .pdf Розмір файлу: 1.03 mb Мова: українська У посібнику вміщено всі уроки української мови для І семестру 5 класу, які розроблено за новою профільною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (автори — Г. Т. Шелехова, М. І. Пентилюк, В. І. Новосьолова, Т. Д. Гнаткович, Н. Б. Коржова, К. В. Таранік-Ткачук, 2012 р.). Зміст українською мовою КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 5 КЛАСІ. І СЕМЕСТР .................................... 3 ВСТУП. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ ........10 Урок № 1 Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова — державна мова України ............. 10 Урок № 2 Урок розвитку комунікативних умінь № 1. Загальне уявлення про мову та мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їхні особливості. Робота з книжкою: способи виділення частин змісту в тексті ........................................... 14 Урок № 3 Частини мови. Іменник. Правопис. Велика буква і лапки в іменниках. Голосні у відмінкових закінченнях іменників. Апостроф .......................... 17 Урок № 4 Частини мови. Прикметник .................................. 20 Урок № 5 Урок розвитку комунікативних умінь № 2. Спілкування як важливий складник культури людини; різновиди спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення. Основні правила спілкування ... 24 Урок № 6 Частини мови. Числівник. Текст. Удосконалення вміння складати й редагувати висловлювання на основі власного досвіду ..................................... 27 Урок № 7 Урок розвитку комунікативних умінь № 3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту. Мікротема. Читання мовчки текстів різних стилів ............................................ 30 Урок № 8 Частини мови. Займенник. Лексикологія. Уживання вивчених частин мови як синонімів і антонімів ......... 34 Урок № 9 Частини мови. Дієслово. Правопис не з дієсловами ... 37 Урок № 10 Частини мови. Дієслово. Правопис -шся, -ться в кінці дієслів ..................................................... 40 Урок № 11 Частини мови. Прислівник. Правопис вивчених прислівників. Розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування ................. 43 Урок № 12 Частини мови. Прийменник. Правопис. Написання прийменників з іншими частинами мови. Використання прийменників для зв’язку слів у реченні ............................................................ 46 Урок № 13 Частини мови. Сполучник. Використання сполучників і, та, й, а, але для зв’язку слів у реченні ............................................................ 49 Урок № 14 Контрольна робота № 1 з теми «Вступ. Повторення вивченого в початкових класах» (диктант) .............. 51 ВІДОМОСТІ З СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ .................................53 Урок № 15 Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми та речення. Головне й залежне слово в словосполученні. Граматика. Спостереження за використанням вивчених частин мови в ролі головного й залежного слова.Культура мовлення. Засвоєння словосполучень, у яких трапляються помилки у формі залежного слова ........ 53 Урок № 16 Словосполучення лексичні і фразеологічні (практично). Граматична помилка та її умовне позначення (практично). Лексикологія. Засвоєння нових слів і фразеологізмів, прислів’їв, крилатих висловів. Культура мовлення. Синонімічність словосполучень різної будови ................................. 57 Урок № 17 Урок розвитку комунікативних умінь № 4. Структура тексту (вступ, основна частина, кінцівка). Абзац. Ключові слова в тексті. Ознайомлення з вимогами до мовлення. Розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування ... 60 Урок № 18 Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення) ....................................... 63 Урок № 19 Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. Окличні речення. Розділові знаки в кінці речень. Пунктуаційна помилка та її умовне позначення. Культура мовлення. Інтонування розділових, питальних, спонукальних, а також окличних речень у вивчених стилях мовлення. Синонімічність простих речень різних видів .................................. 67 Урок № 20 Тренувальні вправи з теми «Словосполучення. Головні члени речення». Текст. Удосконалення вмінь лаконічно формулювати теми усних і письмових висловлювань, переказувати сприйняту інформацію, використовувати у висновку прислів’я й приказки ............................ 70 Урок № 21 Урок розвитку комунікативних умінь № 5. Усна й письмова форми тексту. Простий план готового тексту. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру ............................... 73 Урок № 22 Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. Граматика. Способи вираження означення, додатка й обставин ............................... 80 Урок № 23 Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. Культура мовлення. Засвоєння складних випадків слововживання ........................ 84 Урок № 24 Речення. Головні й другорядні члени речення. Текст. Удосконалення вмінь поширювати думку за допомогою другорядних членів речення, давати поширені визначення понять. Читання мовчки текстів різних стилів ............................................ 87 Урок № 25 Урок розвитку комунікативних умінь № 6. Стилі мовлення (загальне ознайомлення). Удосконалення вмінь складати повідомлення, що містять висловлювання відомих людей, крилаті вислови як аргументи ...................................................... 90 Урок № 26 Тренувальні вправи з теми «Другорядні члени речення». Текст. Удосконалення вмінь будувати висловлення типу роздуму, розповідати короткі історії ................................................................ 93 Урок № 27 Урок розвитку комунікативних умінь № 7. Типи мовлення (різновиди текстів): розповідь, опис, роздум ............................................................... 97 Урок № 28 Контрольна робота № 2 з теми «Словосполучення. Речення. Головні й другорядні члени речення» (тестові завдання) .............................................. 100 Урок № 29 Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Правопис. Кома між однорідними членами ......................................... 104 Урок № 30 Урок розвитку комунікативних умінь № 8. Особливості аудіювання як виду мовленнєвої діяльності. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварин .............................................................. 108 Урок № 31 Речення з однорідними членами. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Правопис. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах. Читання мовчки текстів різних стилів ........................................... 111 Урок № 32 Тренувальні вправи з теми «Речення з однорідними членами». Культура мовлення. Правильне інтонування речень з однорідними членами. Слухання-розуміння текстів різних стилів і типів мовлення ........................................................... 115 Урок № 33 Звертання. Роль звертань у реченні (практично). Правопис. Розділові знаки при звертанні. Культура мовлення. Правильне інтонування речень зі звертаннями. Читання мовчки текстів різних стилів ............................................................... 118 Урок № 34 Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Правопис. Виділення вставних слів на письмі комами. Культура мовлення. Правильне інтонування речень зі вставними словами ......................................... 122 Урок № 35 Складні речення зі сполучниковим і сполучниковим зв’язком. Правопис. Кома в складному реченні. Читання мовчки текстів різних стилів .................... 126 Урок № 36 Тренувальні вправи з теми «Складне речення». Культура мовлення. Синонімічність складних речень, складних і простих речень ....................... 130 Уроки № 37–38 Урок розвитку комунікативних умінь № 9–10. Контрольний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварин .............................................................. 133 Урок № 39 Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові. Текст. Удосконалення вмінь складати висловлювання типу опису й розповіді ................. 135 Урок № 40 Самостійна робота з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова. Складні речення». Читання мовчки .................................. 138 Урок № 41 Правопис. Розділові знаки при прямій мові. Виразне читання вголос ....................................... 142 Урок № 42 Урок розвитку комунікативних умінь № 11. Аналіз контрольного переказу. Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично). Читання мовчки текстів різних стилів ................................ 145 Урок № 43 Діалог. Тире при діалозі. Текст. Удосконалення вмінь складати діалоги ....................................... 148 Урок № 44 Правопис. Розділові знаки при діалозі ................... 151 Урок № 45 Контрольна робота № 3 з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова. Складні речення. Пряма мова. Діалог» (тестові завдання). Контрольна перевірка навичок читання мовчки (тестові завдання) ................................... 155 ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ ......................... 163 Урок № 46 Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки. Фонетична транскрипція. Культура мовлення. Правильна вимова наголошених і ненаголошених голосних .................................. 163 Урок № 47 Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі. Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. Виразне читання вголос .................................................. 166 Урок № 48 Урок розвитку комунікативних умінь № 12. Твір- роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів у художньому стилі .................................... 170 Урок № 49 Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Слухання-розуміння текстів різних стилів і типів мовлення ................... 172 Урок № 50 Урок розвитку комунікативних умінь № 13. Твір-опис тварин у художньому й науковому стилях .............................................................. 175 Урок № 51 Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ. Виразне читання вголос ....................................... 178 Урок № 52 Тренувальні вправи з теми «Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ» ..................................................... 181 Урок № 53 Семестрова контрольна робота за текстом адміністрації .................................................... 184 Урок № 54 Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Орфоепічна помилка (практично) .......... 186 Урок № 55 Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Орфоепічна помилка (практично) ......................... 189 Урок № 56 Контрольна робота № 4 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тестові завдання) .......................................................... 192 НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКІВ Содержание на русском языке Календарно-тематическое планирование УРОКОВУКРАИНСКОГО ЯЗЫКА В 5 КЛАССЕ. 1 СЕМЕСТР .................................... 3 ВВЕДЕНИЕ . ПОВТОРЕНИЕ ИЗУЧЕННОГО В НАЧАЛЬНЫХ КЛАССАХ ........ 10 Урок № 1 Введение . Значение языка в жизни общества .Украинский язык - государственный язык Украины ............. 10 Урок № 2 Урок развития коммуникативных умений № 1 .Общее представление о языке и речи как деятельность . Виды речевой деятельности(аудирование , чтение , говорение, письмо ) , их особенности . Работа с книгой : способы выделения частей содержания в тексте .................. 14 Урок № 3 Части речи. Существительное . Правописание. Большая буква и кавычки в существительных . Гласные в падежных окончаниях существительных . Апостроф .... 17 Урок № 4 Части речи . Прилагательное .................................. 20 Урок № 5 Урок развития коммуникативных умений № 2 .Общение как важная составляющая культуры человека ; разновидности общения: устное и письменное ,монологическое и диалогическое . цель общения и адресат речи . Основные правила общения ... 24 Урок № 6 Части речи . Числительное . Текст . Совершенствование умений составлять и редактировать высказывания на основе собственного опыта ..................................... 27 Урок № 7 Урок развития коммуникативных умений № 3 . Текст как продукт речевой деятельности . смысловое и композиционное единство , связность текста. Заголовок, основная мысль текста. Микротемы . Чтение молча текстов различных стилей ................ 30 Урок № 8 Части речи . Местоимение . Лексикология . употребление изученных частей речи как синонимов и антонимов ......... 34 Урок № 9 Части речи . Глагол . Правописание не из глаголами ... 37 Урок № 10 Части речи . Глагол . Правописание -боишься ,-ться в конце глаголов ......................40 Урок № 11 Части речи . Наречие . Правописание изученных наречий . Разыгрывание диалогов соответственно предложенной ситуации общения ................. 43 Урок № 12 Части речи . Предлог . Правописание. Написание предлогов с другими частями речи .Использование предлогов для связи слов в предложении ........... 46 Урок № 13 Части речи . Союз . Использование союзов и , и , и , а , но для связи слов в предложении ....... 49 Урок № 14 Контрольная работа № 1 по теме «Введение. Повторение изученного в начальных классах » ( диктант ) .............. 51 СВЕДЕНИЯ по синтаксису и пунктуации ................................. 53 Урок № 15 Словосочетание. Отличие словосочетания от слова, его формы и предложения. Главное и зависимое слово в словосочетании. Грамматика . Наблюдение за использованием изученных частей речи в роли главного и зависимого слова. Культура речи. Усвоение словосочетаний, в которых встречаются ошибки в форме зависимого слова ........ 53 Урок № 16 Словосочетание лексические и фразеологические ( практически ) . Грамматическая ошибка и ее условное обозначения ( практически ) . Лексикология . Усвоение новых слов и фразеологизмов , пословиц , крылатых высказываний . Культура речи . синонимичность словосочетаний различного строения .............. 57 Урок № 17 Урок развития коммуникативных умений № 4 .Структура текста (вступление , основная часть , концовка ) .Абзац . Ключевые слова в тексте . Ознакомление требованиям к речи . разыгрывание диалогов согласно предложенной ситуации общения ... 60 Урок № 18 Предложения, его грамматическая основа ( подлежащее и сказуемое) . Предложения с одним главным членом( общее знакомство ) ............... 63 Урок № 19 Виды предложений по цели высказывания : повествовательные, вопросительные побудительные. Восклицательные предложения . Разделительные знаки в конце предложений . пунктуационные ошибки и ее условное обозначение . Культура речи .Интонирование разделительных , вопросительных ,побудительных , а также восклицательных предложений в изученных стилях речи. Синонимичность простых предложений различных видов .......... 67 Урок № 20 Тренировочные упражнения по теме « Словосочетание. Главные члены предложения » . Текст . Совершенствование умений лаконично формулировать темы устных и письменных высказываний , переводить воспринимаемую информацию , использовать в заключение пословицы и поговорки ............................ 70 Урок № 21 Урок развития коммуникативных умений № 5 . Устная и письменная формы текста. Простой план готового текста. Устный подробный пересказ художественного текста повествовательного характера ............................... 73 Урок № 22 Второстепенные члены предложения : дополнение, определение, обстоятельство . Грамматика . Способы выражения определения , приложения и обстоятельств ............. 80 Урок № 23 Второстепенные члены предложения : дополнение, определение, обстоятельство . Культура речи . Усвоение сложных случаев словоупотребления ........................ 84 Урок № 24 Предложения. Главные и второстепенные члены предложения. Текст . Совершенствование умений распространять мнение с помощью второстепенных членов предложения , давать распространенные определения понятий. Чтение молча текстов различных стилей ............ 87 Урок № 25 Урок развития коммуникативных умений № 6 . стили речи ( общее знакомство ) . Совершенствование умений составлять сообщения, содержащие высказывания известных людей , крылатые выражения как аргументы .................... 90 Урок № 26 Тренировочные упражнения по теме «Второстепенные члены предложения ». Текст. Совершенствование умений строить высказывания типа размышления , рассказывать короткие истории ..................... 93 Урок № 27 Урок развития коммуникативных умений № 7 . типы речи (разновидности текстов) : рассказ, описание, размышление ........... 97 Урок № 28 Контрольная работа № 2 по теме « Словосочетание. Предложение. Главные и второстепенные члены предложения » ( тестовые задания ) ............... 100 Урок № 29 Предложения с однородными членами ( без союзов и с союзами а , но , и ) . Правописание. Точка между однородными членами ........ 104 Урок № 30 Урок развития коммуникативных умений № 8 .Особенности аудирования как вида речевой деятельности . Устный подробный пересказ художественного текста повествовательного характера с элементами описания животных ......... 108 Урок № 31 Предложения с однородными членами .Обобщающее слово при однородных членах предложения. Правописание. Двоеточие и тире при обобщающих словах. Чтение молча текстов различных стилей ........... 111 Урок № 32 Тренировочные упражнения по теме « Предложения с однородными членами » . Культура речи . Правильное интонирования предложений с однородными членами .Слушание - понимание текстов разных стилей и типов речи ............115 Урок № 33 Обращение. Роль обращений в предложении ( практически ) .Правописание. Знаки препинания при обращении. Культура речи. Правильное интонирование предложений с обращениями . Чтение молча текстов разных стилей ..............118 Урок № 34 Ознакомление с наиболее употребляемыми вставными словами ( практически ) . Правописание. Выделение вводных слов на письме запятыми. Культура речи. Правильное интонирование предложений со вставными словами ....................122 Урок № 35 Сложные предложения с союзной и союзной связью. Правописание. Запятая в сложном предложении. Чтение молча текстов разных стилей .................... 126 Урок № 36 Тренировочные упражнения по теме « Сложное предложение ». Культура речи . синонимичность сложных предложений , сложных и простых предложений ............ 130 Уроки № 37-38 Урок развития коммуникативных умений № 9-10 .Контрольный перевод художественного текста повествовательного характера с элементами описания животных ........... 133 Урок № 39 Прямая речь. Знаки препинания при прямой речи . Текст . Совершенствование умений составлять высказывания типа описания и рассказы ................. 135 Урок № 40 Самостоятельная работа по теме « Предложения с однородными членами . Обращение . Вводные слова . Сложные предложения » . Чтение молча .....................138 Урок № 41 Правописание. Знаки препинания при прямой речи. Выразительное чтение вслух ................. 142 Урок № 42 Урок развития коммуникативных умений № 11 .Анализ контрольного перевода. Ошибки в содержании и построении высказывания ( практически ) . Чтение молча текстов разных стилей ................................ 145 Урок № 43 Диалог . Тире при диалоге. Текст . Совершенствование умений составлять диалоги .................... 148 Урок № 44 Правописание. Знаки препинания при диалоге ................... 151 Урок № 45 Контрольная работа № 3 по теме « Предложение с однородными членами . Обращение . Вводные слова .Сложные предложения . Прямая речь. Диалог » ( тестовые задачи) . Контрольная проверка навыков чтения молча ( тестовые задания ) ....................155 ФОНЕТИКА . ГРАФИКА . Орфоэпии . Орфография ......................... 163 Урок № 46 Звуки речи и звуки речи. Гласные и согласные звуки. Фонетическая транскрипция . Культура речи. Правильное произношение ударных и безударных гласных ................163 Урок № 47 Согласные твердые и мягкие , звонкие и глухие . произношение звуков , обозначаемых буквами г и г. Выразительное чтение вслух ...................................... 166 Урок № 48 Урок развития коммуникативных умений № 12 . Сочинение размышление на тему , связанную с жизненным опытом учащихся в художественном стиле .............. 170 Урок № 49 Обозначение звуков речи на письме . Алфавит .Соотношение звуков и букв . Слушание – понимание текстов разных стилей и типов речи ................... 172 Урок № 50 Урок развития коммуникативных умений № 13.Сочинение-описание животных в художественном и научном стилях .......................... 175 Урок № 51 Звуковое значение букв я, ю , есть, і и щ .Выразительное чтение вслух ............. 178 Урок № 52 Тренировочные упражнения по теме « Звуковое значение букв я, ю , есть, і и щ » ............... 181 Урок № 53 Семестровая контрольная работа по тексту администрации ............. 184 Урок № 54 Состав . Упор . Орфоэпический словарь и словарь ударений . Произношение ударных и безударных гласных. Орфоэпическая ошибка ( практически ) .......... 186 Урок № 55 Произношение ударных и безударных гласных. Орфоэпическая ошибка ( практически ) ......................... 189 Урок № 56 Контрольная работа № 4 по теме « Фонетика .Графика . Орфоэпия . Орфография » ( тестовые задачи) ...................................192 УЧЕБНО - МЕТОДИЧЕСКИЕ МАТЕРИАЛЫ К УРОКОВ | |
Категорія: Українська мова | | | |
Переглядів: 5944 | Завантажень: 22 | Коментарі: 18 | |
Всього коментарів: 0 | |