Головна » Файли » Предмет » Українська мова |
Усі уроки рідної мови 2-4 класи (Серія "Усі уроки")
| |
Назва: Усі уроки рідної мови 2-4 класи (Серія "Усі уроки") Автор: Бобровська С. В., Курганська А. В., Мартинова С. В. Видавництво: Основа Рік видання: 2010 Кількість сторінок: 640 Формат файлу: .pdf Розмір файлу: 1.97 mb Мова: українська Посібник містить орієнтовні конспекти уроків рідної мови у 2–4 класах за підручником М. С. Вашуленка та ін., складені відповідно до чинної Програми з української мови (К. : Початкова школа, 2006). Використання запропонованих авторами дидактичних матеріалів, різноманітних форм і методів навчання сприятиме розвитку навичок грамотного усного й писемного мовлення учнів, вміння розрізняти мовні явища й одиниці, вихованню любові до української мови. Зміст 2 клас Урок 1. Вступ. Звуки мовлення. Букви. Каліграфічне написання малих букв українського алфавіту. Вимова та правопис слів азбука, абетка, алфавіт і вересень 15 Урок 2. Звуко-буквений аналіз слів. Складання розповіді на тему «Наші літні канікули». Вимова й правопис слова виразно 17 Урок 3. Каліграфічне написання великих букв українського алфавіту. Слова, близькі за значенням. Вимова та написання слів буква і літера, ґанок, читання 19 Урок 4. Склад. Перенос слів із рядка в рядок 21 Урок 5. Перенос слів зі збігом приголосних звуків. Правильна вимова та написання слів уклонитися, уклін, уклінно 23 Урок 6. Перенос слів із буквами й та ь 25 Урок 7. Слово. Речення. Складання речень за малюнками та опорними словами. Правильна вимова й написання слова олень 27 Урок 8. Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над виражальними засобами мови (без уживання термінів) 29 Урок 9. Роздільне написання слів у реченнях. Складання розповіді за малюнком. Вимова й правопис слів завдання, ведмідь 29 Урок 10. Уявлення про мову як засіб спілкування між людьми 31 Урок 11. Поняття про рідну мову. Спорідненість української мови з російською та білоруською 33 Урок 12. Старі й нові слова в українській мові. Переказування тексту. Вимова й написання слів шофер, телевізор 35 Урок 13. Уявлення про усне й писемне мовлення. Культура мовлення 38 Урок 14. Звертання. Практичне засвоєння різних форм звертання. Складання діалогу за поданими запитаннями 40 Урок 15. Сила голосу і швидкість мовлення. Слова ввічливості. Ситуативні діалогічні вправи. Вимова й написання слів бібліотека, змагання 42 Урок 16. Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова речень на задану тему 44 Урок 17. Поглиблення знань про культуру мовлення. Вправляння в етиці мовленнєвої поведінки. Складання діалогу «У магазині» 44 Урок 18. Узагальнення знань та умінь учнів за темою «Мова і мовлення». Перевірна робота 46 Урок 19. Поняття про текст. Розрізнення груп окремих речень і тексту. Заголовок, його відповідність змісту тексту. Вимова й написання слів ґроно, китиця 48 Урок 20. Добір заголовків до текстів. Вправляння у стислому пе-реказі 50 Урок 21. Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Доповнення основної частини тексту 52 Урок 22. Закріплення знань про будову тексту. Складання тексту за початком і кінцівкою 54 Урок 23. Види текстів: текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування. Складання тексту-міркування й тексту-опису 55 Урок 24. Урок розвитку зв’язного мовлення. Поширення речень образними словосполученнями 57 Урок 25. Засоби зв’язку речень у тексті. Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Текст» 57 Урок 26. Поняття про речення. Основні ознаки речення 59 Урок 27. Поділ тексту на речення. Зв’язок слів у реченні 61 Урок 28. Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень. Складання розповідних речень 63 Урок 29. Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях. Складання діалогу на тему «У бібліотеці» 65 Урок 30. Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для висловлення думки 67 Урок 31. Закріплення знань про розповідні та питальні речення. Складання розповіді за малюнком та запитаннями 68 Урок 32. Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над деформованим текстом 70 Урок 33. Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень. Форми спонукання 70 Урок 34. Закріплення знань про спонукальні речення. Виразне читання тексту 71 Урок 35. Закріплення знань про види речень за метою висловлювання. Складання усної розповіді «День народження» за малюнком та поданим планом. Вимова й написання слова листопад 73 Урок 36. Головні слова в реченні. Складання речень 75 Урок 37. Другорядні члени речення. Складання речень за схемою. Навчальне аудіювання («Рідний край»). Вимова й написання слова Батьківщина 77 Урок 38. Встановлення зв’язку слів у реченнях за питаннями 79 Урок 39. Встановлення зв’язку слів у реченні. Поширення речення 81 Урок 40. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання речень із використанням допоміжного матеріалу 82 Урок 41. Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Речення». Перевірна робота 83 Урок 42. Аналіз контрольної роботи. Слова, що означають назви предметів. Складання речень. Вимова й написання слова портфель 85 Урок 43. Розпізнавання іменників (без уживання терміна) за питаннями хто? що? Складання речень 87 Урок 44. Групування предметів за родовими та видовими ознаками. Складання речень 89 Урок 45. Уявлення про один предмет і багато предметів. Практичне вживання форм однини і множини (без уживання термінів). Вимова й написання слів ясен і календар Урок 46. Змінювання іменників за зразком «один — багато». Редагування тексту. Вимова і правопис слів черевики, шістнадцять 92 Урок 47. Закріплення знань про слова, що означають назви предметів. Навчальне аудіювання за текстом «Ніч і день». Вимова і правопис слова театр та назв днів тижня Урок 48. Урок розвитку зв’язного мовлення. Установлення межі речень у тексті, записаному без розділових знаків 95 Урок 49. Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей. Вимова й написання слова черговий 96 Урок 50. Доповнення діалогу. Складання усної розповіді за серією малюнків 97 Урок 51. Велика літера у кличках тварин. Складання опису тварин 99 Урок 52. Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок. Навчальний діалог. Вимова й написання слова вулиця 101 Урок 53. Закріплення правил написання іменників з великої букви 103 Урок 54. Повторення матеріалу за темою «Слова, що означають назви предметів». Вимова і правопис слова метро 105 Урок 55. Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Слова, що означають назви предметів». Контрольне списування 107 Урок 56. Слова, що називають ознаки предметів. Роль прикметника (без уживання терміна) у мовленні. Вимова і правопис слова ознака 108 Урок 57. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді за питаннями 110 Урок 58. Зв’язок прикметників з іменниками в реченні. Складання діалогу. Доповнення тексту. Вимова і правопис слова ґудзик 110 Урок 59. Змінювання прикметників з іменниками за зразком «один — багато». Вимова і правопис слова іній 112 Урок 60. Закріплення знань про прикметники. Письмовий переказ тексту за малюнком і поданим планом 114 Урок 61. Спостереження за роллю прикметників у загадках. Складання загадок 116 Урок 62. Прикметники, близькі й протилежні за значенням. Вживання прикметників у переносному значенні. Складання вітання 118 Урок 63. Контроль навчальних досягнень за семестр 120 Урок 64. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді за серією малюнків 121 Урок 65. Слова, що називають дії предметів. Складання речень за малюнками. Вимова й написання слів ковзатись, ковзанка, ковзани 121 Урок 66. Роль дієслів (без уживання терміна) у мовленні. Зв’язок дієслів з іменниками в реченні. Доповнення тексту. Вимова й написання слів килим, парасолька 123 Урок 67. Змінювання дієслів з іменниками за зразком «один — багато». Вимова й написання слова жайворонок. Навчальне аудіювання («Волохань») 125 Урок 68. Спостереження за роллю дієслів у мовленні. Виразне читання та переказування уривка з казки «Коза-дереза» 128 Урок 69. Дієслова, близькі та протилежні за значенням. Складання розповіді за серією малюнків та опорними словами 130 Урок 70. Урок розвитку зв’язного мовлення. Редагування тексту шляхом заміни повторів того самого слова близькими за значенням словами 132 Урок 71. Багатозначні дієслова. Складання опису зовнішності людини 132 Урок 72. Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Слова, які позначають ді предметів». Складання розповіді за серією малюнків та питаннями 134 Урок 73. Поняття про службові слова, їх роль у реченні. Вживання службових слів для зв’язку слів у реченні. Навчальний діалог 136 Урок 74. Написання службових слів окремо від інших. Вживання службових слів за змістом речення. Навчальне аудіювання за текстом «Пелюстка і квітка» 138 Урок 75. Корінь слова. Спільнокореневі слова 140 Урок 76. Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над деформованим текстом 143 Урок 77. Визначення кореня слова шляхом добирання споріднених слів 143 Урок 78. Добір спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови 145 Урок 79. Розрізнення спільнокореневих слів і слів, близьких за значенням 147 Урок 80. Контроль навчальних досягнень 149 Урок 81. Аналіз перевірної роботи. Звуки і букви. Алфавіт. Складання речень 150 Урок 82. Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова тексту за поданим початком 152 Урок 83. Розташування слів в алфавітному порядку. Робота з орфографічним словником 152 Урок 84. Голосні звуки. Позначення їх буквами на письмі. Позначення голосних звуків буквами я, ю, є, ї (на початку складу). Перенос слів із буквосполученням йо. Вимова і правопис слів обрій, горизонт, виднокруг 154 Урок 85. Наголос. Наголошений склад. Складотворча роль голосних звуків 156 Урок 86. Наголошені та ненаголошені голосні. Визначення наголосу в словах. Добір спільнокореневих слів. Складання розповіді за малюнками 158 Урок 87. Роль наголосу в значенні слова. Правильне вимовляння слів 161 Урок 88. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту для вітальної листівки 163 Урок 89. Ненаголошені голосні звуки [е], [и] в корені слова, їх вимова порівняно з наголошеними. Перевірка написання ненаголошеного голосного за допомогою зміни слова в добору спільнокореневих слів. Складання речень 163 Урок 90. Вправи на закріплення знань про правила перевірки ненаголошених е, и в корені слова. Складання усної розповіді на тему «Зустріч птахів» 165 Урок 91. Слова з ненаголошеними е, и, правопис яких треба запам’ятати. Перевірка написання слів за словником. Складання розповіді за малюнком і питаннями. Вимова й написання слів крига, крижина, крижинка 167 Урок 92. Узагальнення знань учнів про написання ненаголошених е, и в коренях слів. Звуко-буквений аналіз слів 170 Урок 93. Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над добором влучних слів для висловлювання думки 173 Урок 94. Контроль навчальних досягнень 173 Урок 95. Аналіз перевірної роботи. Приголосні звуки, позначення їх буквами на письмі. Складання усного опису маку за питаннями і малюнком 173 Урок 96. Звук [ф], позначення його буквою «еф».Складання речень. Вимова і написання слів факел, смолоскип 176 Урок 97. Звуки [дж], [дз], [дз’], позначення їх буквосполученнями дж, дз. Перенос слів із буквосполученнями дж, дз. Складання усного опису джмеля за поданими запитаннями 178 Урок 98. Правильна вимова звуків [г], [ґ], позначення їх буквами «ге» і «ґе» 180 Урок 99. Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]. Поділ тексту на речення 183 Урок 100. Розвиток зв’язного мовлення. Складання опису предмета 185 Урок 101. Дзвінкі та глухі приголосні. Вимова й написання слова космонавт 185 Урок 102. Вимова та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова й складу перед глухими. Складання усної розповіді за малюнком 188 Урок 103. Закріплення знань учнів про дзвінкі й глухі приголосні. Складання розповіді за серією малюнків і запитаннями 190 Урок 104. Тверді та м’які приголосні. Позначення м’якості приголосних буквами я, ю, є, і 191 Урок 105. Закріплення вивченого про тверді та м’які приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів. Складання усної розповіді за малюнком та опорними словами 193 Урок 106. Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над деформованим текстом. Добір заголовка до нього 195 Урок 107. Позначення м’якості приголосних знаком м’якшення (ь). Перенос слів із ь. Звуко-буквений аналіз слів 195 Урок 108. Закріплення знань про тверді та м’які приголосні звуки. Усний переказ тексту «Перепілка» 198 Урок 109. Подовжені м’які приголосні, позначення їх на письмі двома однаковими буквами. Навчальний диктант. Засвоєння форм луг — луже, друг — друже 200 Урок 110. Перенос слів із подовженими приголосними звуками. Складання речень 203 Урок 111. Звуко-буквений аналіз слів із подовженими приголосними звуками. Складання розповіді за малюнком і запитаннями 205 Урок 112. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді за малюнком й опорними словами 207 Урок 113. Апостроф. Правило вживання апострофа. Складання речень. Навчальне аудіювання («Найгарніша мама») 207 Урок 114. Правило переносу слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів 209 Урок 115. Контроль навчальних досягнень за семестр 212 Урок 116. Повторення вивченого про текст. Аналіз контрольної роботи 212 Урок 117. Контроль навчальних досягнень за рік 214 Урок 118. Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про слово, речення, види речень за метою висловлювання та інтонацією. Добір спільнокореневих слів 215 Урок 119. Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова розповіді за зразком із запитаннями Урок 120. Повторення вивченого про звуки і букви. Складання розповіді за поданими словами. Підсумок за рік 217 3 клас Урок 1. Мова й мовлення. Мова як найважливіший засіб людського спілкування. Рідна мова, мова державна. Український алфавіт 220 Урок 2. Наша рідна мова. Мова інших народів. Близькоспоріднені мови 222 Урок 3. Усне мовлення, його основні особливості 224 Урок 4. Особливості писемного мовлення 227 Урок 5. Культура мовлення 229 Урок 6. Слова ввічливості 231 Урок 7. Урок розвитку зв’язного мовлення 234 Урок 8. Текст. Розвиток уявлень про текст. Тема і мета тексту. Добір заголовків до тексту 234 Урок 9. Визначення теми й мети у текстах різних типів 236 Урок 10. Абзац тексту 238 Урок 11. Зв’язки між реченнями в тексті. Частини тексту 240 Урок 12. Спостереження за ознаками художніх, науково-популярних та ділових текстів 242 Урок 13. Складання текстів-інструкцій 245 Урок 14. Особливості текстів-листів. Написання листа 246 Урок 15. Урок розвитку зв’язного мовлення 249 Урок 16. Складання письмових запрошень і привітань. Правило написання адреси 249 Урок 17. Узагальнюючий урок з теми «Текст». Перевірний тест 251 Урок 18. Повторення вивченого про речення 254 Урок 19. Види речень за метою висловлювання. Окличні речення. Інтонування речень 256 Урок 20. Звертання. Розділові знаки при звертаннях 258 Урок 21. Головні та другорядні члени речення. Зв’язок слів у реченні 260 Урок 22. Закріплення знань про члени речення. Встановлення зв’язку слів у реченні 262 Урок 23. Урок розвитку зв’язного мовлення 264 Урок 24. Підсумковий урок з теми «Речення». Мовна тема «Мова і мовлення. Текст. Речення» 264 Урок 25. Слово. Значення слова. Слово з прямим і переносним значенням 266 Урок 26. Слова, що мають кілька значень 269 Урок 27. Слова, які звучать і пишуться однаково 271 Урок 28. Слова, близькі за значенням (синоніми) 272 Урок 29. Ознайомлення з фразеологізмами. Навчальне аудіювання 274 Урок 30. Слова, протилежні за значенням (антоніми) 277 Урок 31. Урок розвитку зв’язного мовлення 279 Урок 32. Диктант. Перевірка орфографічних та пунктуаційних навичок 279 Урок 33. Будова слова. Закінчення слова. Роль закінчень для зв’язку слів у реченні 280 Урок 34. Основа слова 283 Урок 35. Загальне уявлення про частини основи 285 Урок 36. Спільнокореневі слова. Корінь слова 287 Урок 37. Розрізнення синонімів, спільнокореневих слів та форм того самого слова 289 Урок 38. Розрізнення слів з омонімічними коренями 291 Урок 39. Урок розвитку зв’язного мовлення 293 Урок 40. Чергування голосних о, е, і в коренях слів 294 Урок 41. Чергування приголосних звуків [г, к, х] — [з, ц, с] — [ж, ч, ш] у коренях слів 296 Урок 42. Спостереження за вимовою слів з ненаголошеними [е], [и]. Правило написання слів з цими звуками 298 Урок 43. Перевірка правильності написання слів з ненаголошеними голосними [е] та [и] 301 Урок 44. Закріплення правил про вимову й правопис слів з ненаголошеними [е], [и] 303 Урок 45. Контрольна робота. Аудіювання 304 Урок 46. Вимова, правопис слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом 307 Урок 47. Урок розвитку зв’язного мовлення 308 Урок 48. Дзвінкі й глухі приголосні. Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними 309 Урок 49. Засвоєння правила вимови дзвінких приголосних у кінці слів та складів перед наступним глухим приголосним 311 Урок 50. Явища заміни в коренях дзвінких звуків глухими і навпаки. Зоровий диктант 312 Урок 51. Ознайомлення з префіксом як значущою частиною слів 314 Урок 52. Префікси й прийменники 316 Урок 53. Правопис префіксів роз-, без- 318 Урок 54. Диктант. Перевірка орфографічних та пунктуаційних умінь 319 Урок 55. Урок розвитку зв’язного мовлення 320 Урок 56. Вимова і правопис слів з префіксами з-, с- 320 Урок 57. Закріплення правила про вимову й правопис слів з префіксами з-, с- 322 Урок 58. Правило вживання апострофа після префіксів 324 Урок 59. Закріплення правила вживання апострофа після префіксів 326 Урок 60. Суфікс як значуща частина слова 328 Урок 61. Правопис слів із суфіксом -ар. Закріплення поняття про суфікс та його словотворчу функцію 330 Урок 62. Перевірка знань з мови й мовлення, мовних умінь і навичок (тести) з теми «Слово. Будова слова» 332 Урок 63. Урок розвитку зв’язного мовлення 333 Урок 64. Аналіз тестової роботи. Закріплення вивченого з теми «Будова слова» 334 Урок 65. Загальне уявлення про частини мови: іменник, прикметник, дієслово, прийменник. Зіставлення іменників, прикметників, дієслів за їх значенням, питаннями, роллю в реченні 335 Урок 66. Логічні вправи на розрізнення слів за родовими й видовими ознаками та за смисловими групами у межах кожної частини мови 338 Урок 67. Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови, розрізнення їх за питаннями, значенням, роллю в реченні та за зв’язками з іншими словами 340 Урок 68. Урок розвитку зв’язного мовлення 342 Урок 69. Загальне поняття про іменник (питання, значення, роль та зв’язок з іншими словами в реченні). Іменники, що означають назви істот та назви неістот 342 Урок 70. Власні й загальні іменники. Велика буква у власних іменниках 344 Урок 71. Закріплення навичок правопису загальних і власних іменників 346 Урок 72. Поняття предметності на прикладах іменників, утворених від прикметників. Вправи на творення іменників від прикметників 348 Урок 73. Поняття предметності на прикладі іменників, що означають дію. Практичні вправи у творенні іменників від дієслів за зразком 350 Урок 74. Урок розвитку зв’язного мовлення 352 Урок 75. Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній 352 Урок 76. Вправи на визначення роду іменників 354 Урок 77. Змінювання іменників за числами. Спостереження за іменниками, які вживаються тільки в однині або у множині 356 Урок 78. Змінювання іменників за питаннями прийменника й закінчення як засіб зв’язку слів у реченні 358 Урок 79. Закріплення знань про синтаксичну роль прийменників і закінчень 360 Урок 80. Урок розвитку зв’язного мовлення 362 Урок 81. Загальне питання про прикметник (питання, значення, роль у реченні) 362 Урок 82. Зв’язок прикметників з іменниками 365 Урок 83. Вправи на встановлення зв’язку прикметників з іменниками 366 Урок 84. Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками 368 Урок 85. Диктант. Перевірка орфографічних та пунктуаційних умінь 370 Урок 86. Урок розвитку зв’язного мовлення 372 Урок 87. Закріплення вміння змінювати прикметники за числами, ставити питання до прикметників, редагувати текст 372 Урок 88. Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників 373 Урок 89. Вправи на визначення роду й числа прикметників за іменником 376 Урок 90. Повний аналіз прикметників як частини мови 377 Урок 91. Спостереження за вживанням прикметників у прямому й переносному значенні 378 Урок 92. Урок розвитку зв’язного мовлення 380 Урок 93. Контрольна робота. Мовна тема «Іменник. Прикметник» 380 Урок 94. Закріплення й узагальнення знань про прикметник 382 Урок 95. Загальне поняття про дієслово. Зв’язок дієслова з іменником у реченні 384 Урок 96. Спостереження за роллю дієслів у реченні і тексті. Дієслова-синоніми і дієслова-антоніми 385 Урок 97. Змінювання дієслів за часами 387 Урок 98. Розвиток зв’язного мовлення 390 Урок 99. Вправи на розрізнення часових форм дієслів 390 Урок 100. Закріплення знань про часові форми дієслів 392 Урок 101. Контрольне списування 393 Урок 102. Змінювання дієслів минулого часу за родами 394 Урок 103. Вправляння у змінюванні дієслів минулого часу за родами. Складання усного опису дятла за ілюстрацією 396 Урок 104. Урок розвитку зв’язного мовлення 398 Урок 105. Контрольне аудіювання. Змінювання дієслів за часами 399 Урок 106. Неозначена форма дієслова 401 Урок 107. Творення неозначеної форми дієслів доконаного виду від форм недоконаного 402 Урок 108. Розрізнення дієслів неозначеної форми за питаннями що робити? що зробити? 404 Урок 109. Творення часових форм від неозначеної форми дієслова 406 Урок 110. Урок розвитку зв’язного мовлення 408 Урок 111. Написання не з дієсловом 408 Урок 112. Вправляння у розборі дієслова як частини мови 410 Урок 113. Контрольна робота. Мовна тема «Дієслово» 411 Урок 114. Повторення вивченого за рік. Звуки та букви. Апостроф. Перенос слів 412 Урок 115. Диктант. Перевірка орфографічних та пунктуаційних навичок 414 Урок 116. Повторення вивченого за рік. Текст. Речення 415 Урок 117. Урок розвитку зв’язного мовлення 417 Урок 118. Підсумковий урок 417 4 клас Урок 1. Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу 419 Урок 2. Збагачення мови новими словами 421 Урок 3. Українська мова. Спорідненість її з іншими мовами 423 Урок 4. Усне й писемне мовлення 425 Урок 5. Культура мовлення й спілкування 427 Урок 6. Тема, мета, заголовок тексту 429 Урок 7. Роль слів у побудові тексту 432 Урок 8. Поділ тексту на частини. План тексту 433 Урок 9. Урок розвитку зв’язного мовлення. Краса осіннього лісу (парку, саду). Твір на основі екскурсії 435 Урок 10. Текст-розповідь 435 Урок 11. Текст-опис 438 Урок 12. Текст-міркування 439 Урок 13. Будова тексту 441 Урок 14. Замітка до газети. Узагальнення знань і вмінь з розділу «Текст» 444 Урок 15. Контрольне списування 446 Урок 16. Урок розвитку зв’язного мовлення. «Ромашка». Переказ тексту 447 Урок 17. Аналіз контрольної роботи. Види речень за метою висловлювання та інтонацією 447 Урок 18. Закріплення знань про основу речення. Зв’язок слів у реченні 449 Урок 19. Зв’язок слів у реченні. Речення й словосполучення 452 Урок 20. Однорідні члени речення 454 Урок 21. Поєднання однорідних членів речення за допомогою cполучників 456 Урок 22. Залежні слова при однорідних членах речення 458 Урок 23. Закріплення знань і вмінь про однорідні члени речення 460 Урок 24. Розвиток зв’язного мовлення. Яблуня і береза. Порівняльний опис 462 Урок 25. Уявлення про складне речення. Побудова складного речення. Узагальнення знань і вмінь з розділу «Речення» 462 Урок 26. Контрольна робота. Диктант 465 Урок 27. Аналіз контрольної роботи. Іменник як частина мови 465 Урок 28. Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Пряме й переносне значення іменників 467 Урок 29. Відмінювання іменників за відмінками. Початкова форма іменника 469 Урок 30. Особливості відмінювання іменників різного роду в однині 471 Урок 31. Розрізнення відмінків іменників жіночого роду 473 Урок 32. Урок розвитку зв’язного мовлення: «Хто хоче їсти, той має метикувати». Обґрунтування вибору заголовку до тексту 475 Урок 33. Перевірка закінчення іменників чоловічого роду з основою на приголосний у родовому відмінку однини 475 Урок 34. Зміна приголосних перед закінченням -і в іменниках жіночого та чоловічого роду 477 Урок 35. Чергування звуків [і] з [о], [е] в іменниках жіночого і чоловічого роду 479 Урок 36. Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, -я в родовому відмінку однини 481 Урок 37. Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а, -я в орудному відмінку 484 Урок 38. Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини 486 Урок 39. Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини 488 Урок 40. Урок розвитку зв’язного мовлення. Шкідливість куріння. Переказ тексту 490 Урок 41. Закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини 490 Урок 42. Вимова й правопис іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини 492 Урок 43. Правопис відмінкових закінчень іменників у множині 494 Урок 44. Правопис закінчень іменників у родовому відмінку множини 497 Урок 45. Вживання іменників без прийменників і з прийменниками 498 Урок 46. Правопис закінчень іменників у місцевому відмінку множини 501 Урок 47. Контрольна робота. Мовна тема «Іменник» 503 Урок 48. Розвиток зв’язного мовлення. Мій улюблений дитячий журнал. Розповідь з обґрунтуванням власної думки 505 Урок 49. Повторення вивченого про прикметник як частину мови. Спостереження за роллю прикметників у мовленні 505 Урок 50. Прикметники — синоніми й антоніми. Пряме й переносне значення прикметників 507 Урок 51. Уживання прикметників у художніх творах та в науково-популярних текстах 510 Урок 52. Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за формами прикметників найвищого ступеня (без терміна, практично) 513 Урок 53. Вправи на визначення роду й числа прикметників за іменниками 514 Урок 54. Спостереження за зв’язком прикметників з іменниками в реченнях. Узагальнення знань про змінювання прикметників за родами та числами 516 Урок 55. Контрольний диктант з граматичним завданням 518 Урок 56. Розвиток зв’язного мовлення: «Турботливий носоріг». Переказ тексту 519 Урок 57. Аналіз контрольної роботи. Відмінювання прикметників. Таблиця відмінювання прикметників в однині 520 Урок 58. Вправи на визначення відмінка прикметників у реченні за відмінком іменника 521 Урок 59. Закріплення вмінь уживати прикметники в мовленні в різних формах, використовувати прикметники з описовою метою 524 Урок 60. Спостереження за вживанням прикметників у різних ипах тексту 527 Урок 61. Вимова і правопис прикметників на -ськ-, -зьк-, -цьк- 529 Урок 62. Вживання знака м’якшення перед закінченнями прикметників чоловічого і середнього роду в родовому, давальному і місцевому відмінках однини. Паралельні форми прикметників чоловічого і середнього роду в місцевому відмінку однини 530 Урок 63. Спостереження за вживанням прикметників для всебічної характеристики предметів. Граматичний розбір прикметника у сполученні з іменником 533 Урок 64. Урок розвитку зв’язного мовлення: «Джерельце взимку». Переказ тексту 535 Урок 65. Тренувальні вправи на використання прикметників у мовленні. Практичні словотворчі вправи. Усний опис зимового пейзажу 536 Урок 66. Форми давального й місцевого відмінків прикметників жіночого роду в однині 538 Урок 67. Контрольна робота за мовною темою «Прикметник» 540 Урок 68. Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок за семестр 541 Урок 69. Відмінювання прикметників у множині. Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині 543 Урок 70. Узагальнюючий урок з теми «Прикметник». Навчальний переказ 545 Урок 71. Контрольний диктант 546 Урок 72. Розвиток зв’язного мовлення: «Як краще провчити?» Власна оцінка поведінки героїв прочитаного тексту 547 Урок 73. Аналіз контрольної роботи. Поняття про числівник як частину мови. Спостереження за функціональною роллю числівників у мовленні 547 Урок 74. Практичне ознайомлення з формами родового відмінка числівників 50–80 549 Урок 75. Закріплення та узагальнення мовленнєвих умінь, пов’язаних з уживанням числівників 551 Урок 76. Займенник як частина мови, його основні ознаки. Особові займенники 554 Урок 77. Спостереження за вживанням особових займенників у текстах 556 Урок 78. Розвиток зв’язного мовлення: «Життя в зимовому лісі». Докладний переказ тексту 558 Урок 79. Займенники 1 особи однини та множини. Роздільне написання займенників з прийменниками 558 Урок 80. Займенники 2-ї особи однини і множини 561 Урок 81. Займенники 3-ї особи однини і множини 563 Урок 82. Повторення та узагальнення вивченого про займенник. Творча робота на вживання займенників 566 Урок 83. Контрольна робота. Мовні теми «Числівник», «Займенник» 567 Урок 84. Урок розвитку зв’язного мовлення: «Чому я люблю свою Батьківщину?» Твір-міркування 569 Урок 85. Аналіз контрольної роботи. Загальне поняття про дієслово як частину мови. Написання не з дієсловами. Спостереження за зв’язком дієслова в реченні з іншими частинами мови 569 Урок 86. Неозначена форма дієслова 571 Урок 87. Змінювання дієслів за часами 574 Урок 88. Змінювання дієслів за числами 576 Урок 89. Дієслова, що виражають незавершену та завершену дію 578 Урок 90. Урок розвитку зв’язного мовлення. Дві груші й одна. Стислий переказ тексту 581 Урок 91. Дієслова теперішнього часу. Визначення особи й числа дієслів теперішнього часу 582 Урок 91. Дієслова майбутнього часу 584 Урок 92. Перша і друга дієвідміни дієслів 587 Урок 93. Правопис особових закінчень дієслів 589 Урок 94. Написання закінчень у дієсловах другої особи 591 Урок 95. Написання закінчень у дієсловах 3-ї особи 593 Урок 96. Урок розвитку зв’язного мовлення: «Правда буває гірша за кривду». Творчий переказ тесту 596 Урок 97. Правопис ненаголошених особливих закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу 596 Урок 98. Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за числами та за родами (в 3-й особі однини) 599 Урок 99. Вправи на визначення роду дієслів минулого часу 602 Урок 100. Значення дієслівних форм на -ся (-сь). 604 Урок 101. Урок розвитку зв’язного мовлення: «В гостях у весни». Вибірковий переказ тексту 607 Урок 102. Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово». Урок-гра 607 Урок 103. Контрольний диктант з теми «Дієслово» 609 Урок 104. Аналіз контрольної роботи. Ознайомлення з прислівником як частиною мови 610 Урок 105. Порівняльна характеристика прислівників і прикметників. Основна граматична ознака прислівників 612 Урок 106. Практичне ознайомлення із формами ступенів порівняння прислівників. Спостереження за вживанням у мовленні прислівників синонімів та антонімів 614 Урок 107. Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками 616 Урок 108. Урок розвитку зв’язного мовлення: «Моя улюблена телепередача». Твір з обґрунтуванням власної думки 618 Урок 109. Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах 618 Урок 110. Узагальнюючий урок за темою «Прислівник» 621 Урок 111. Контрольна робота. Мовна тема «Прислівник» 623 Урок 112. Аналіз контрольної роботи. Текст, його головна думка, заголовок. Порядок виконання звуко-буквеного аналізу слова. Порядок розбору слів за будовою 625 Урок 113. Конструктивні вправи зі спільнокореневими словами, вживання їх у реченнях, зв’язних текстах. Спостереження за роллю префіксів у словах 627 Урок 114. Спостереження за змістом та інтонацією речень, різних за метою висловлювання. Речення, ускладнені однорідними членами 628 Урок 115. Урок розвитку зв’язного мовлення: «Моя заповітна мрія». Твір з обґрунтуванням своєї думки 631 Урок 116. Вправляння у встановленні зв’язків слів у реченнях. Спостереження за вживанням числівників у мовленні 631 Урок 117. Вправи на спостереження за роллю дієслів у мовленні. Граматичний аналіз дієслівних форм різних часів 632 Урок 118. Конструктивні вправи на нормативне вживання в мовленні граматичних форм вивчених частин мови 634 Урок 119. Підготовка до підсумкової роботи за рік 635 Урок 120. Підсумкова контрольна робота за рік 636 Урок 121. Урок розвитку зв’язного мовлення. «Біла пір’їнка». Докладний переказ тексту 636 Урок 122. Аналіз контрольної роботи. Узагальнюючий урок. Колективна усна розповідь на тему «Наш рідний край» 636 Література | |
Категорія: Українська мова | | | |
Переглядів: 4058 | Завантажень: 32 | Коментарі: 7 | |
Всього коментарів: 0 | |